4 augustus 2021

Wat is het ultieme zakelijke cadeau?

Consumenten hebben meer keuze dan ooit als het gaat om de producten en diensten die ze kopen. En die keuze houdt niet op wanneer ze een contract met u ondertekenen. Klantbehoud is cruciaal voor duurzame bedrijfsgroei.

Maar hoe bestrijd je hun laat je je klanten zien hoeveel je om hun bedrijf geeft? Naast een fantastisch product en uitstekende klantenservice, is het antwoord natuurlijk geschenken.

Weet u niet zeker waar u moet beginnen? Deze praktische tips helpen je elke keer het ultieme zakelijk cadeau te kiezen.

Personaliseren

Personaliseer uw cadeaus: bestel geen abonnementen voor 30 wijn van de maand en stuur ze naar al uw klanten, zelfs de twee die niet drinken en degene die u meerdere keren heeft verteld hoeveel ze van bier houden. Denk na over de voorkeuren en hobby’s van je kampioen en zoek een cadeau dat voor hem of haar zinvol is.

Overdrijf het niet: als uw klant 200 per jaar betaalt voor uw product / dienst en u stuurt hem een ​​koffiezetapparaat van 300, is dat overdreven. Houd geschenken in verhouding tot hoeveel het bedrijf van een klant aan u uitgeeft, zodat niemand zich ongemakkelijk voelt bij het geschenk.

Niet alleen tijdens feestdagen

Denk buiten de feestdagen: mis geschenken niet naar de feestdagen. Stuur het hele jaar door blijk van waardering. Door buiten december cadeautjes te sturen, voorkom je dat je verdwijnt in een menigte cadeaumandjes in de pauzeruimte die droevig in hun cellofaan zit. Bovendien zijn geschenken bedoeld om uw klanten te laten zien dat u om hun bedrijf geeft gedurende de hele 12 maanden, niet alleen wanneer ze jaarlijks moeten worden herzien.